INCOMINGOPERATØRER I KLYNGEN OG MARKED 

Tromsø Adventure, Inga Reker: Tyskland

Hvalsafari Andenes, Daniele Zanoni: Nederland

North Adventure, Henriette B Eilertsen: Storbritannia

Tromsø Safari, Arne ter Mos: ASIA og Nederland

68 Lofoten, Wenche Lesniak: Tyskland


CRM

SuperOffice er klyngens CRM system. Her lagrer vi informasjon om turoperatører og andre partnere. 

Ønsker du å hente ut noe fra klyngens CRM system?


RUTINER FOR DISTRIBUSJONSAKTIVITETER

1.    Morten Torp er ansvarlig for distribusjonsplanen for nettverket. Denne utformes av prosjektledelsen og Morten, og diskuteres med klyngebedrifter og incomingoperatører på klyngesamlingene før den fastsettes. Planen tilgjengeliggjøres på www.arctic-365.no.

 

2.    Det sendes ut informasjon om aktiviteten minimum 1 måned før aktiviteten skal gjennomføres der vi informerer om hva aktiviteten går ut på og hvordan denne gjennomføres.

 

3.    I mange tilfeller vil incoming-operatørene delta på vegne av nettverket. I fellesskap med Morten Torp planlegges aktiviteten.

 

4.    Klyngebedriftene gjør kontinuerlige oppdateringer av sine produkter I Travelfact når dette er nødvendig slik at vi er trygge på at innholdet er korrekt. 1 uke før aktiviteten starter henter vi ut produktarkene fra databasen. Alle produktark nettverket tar med må publiseres her.

 

5.    Incomingoperatørene legger inn kontaktinformasjon i CRM-systemet etter endt aktivitet og skriver en utfyllende rapport om deres møter og plan for oppfølging. Rapporten sendes ut av incomingoperatøren og må leses av samtlige bedrifter for å bli informert om oppfølgingen. I noen tilfeller vil turoperatøren ha direkte kontakt med leverandør. Dette fremkommer av rapporteringen.

 

6.    Rapporten sendes ut og publiseres på www.arctic-365.no senest 1 uke etter hjemkomst.