ACTIVITY CHASER

Ønsker fysiske aktiviteter i stillferdige omgivelser – i naturen og i snøen. Ønsker å lære og er miljøbevisste. Reiser ofte med partner, er sjelden pensjonister og har et reisebudsjett over gjennomsnittet - betaler gjerne ekstra for unike opplevelser, men velger heller litt rimeligere overnatting.

Ønsker å delta på en rekke aktiviteter, fra hvalsafari, hundeslede, reinslede, scooter til trugetur. Opptatt av lokal mat og samisk kultur. Tid på egen hånd benyttes gjerne til museumsbesøk.

Deltar gjerne på mer enn én nordlysutflukt. Foretrekker mindre grupper – kunnskapsrik guide, ekstra utstyr og tips til fotografering er avgjørende. Nordlysopplevelsen kombineres gjerne med en aktivitet (rein, hund, scooter, båt). Svært positive til overnatting i naturen.

Søker mindre informasjon enn gjennomsnittet, men bruker helst Google og reisebyrå. Storbrukere av Facebook og WhatsApp. Bestiller stort sett alle deler av ferien separat på ulike bestillingssteder. Aktiviteter bestilles gjerne direkte på nettsidene til Visit Tromsø eller hos leverandøren.


Segmentpenetrasjon per land (målgruppe) og i kundelister til Visit Tromsø:


Aktivitetsnivå:


Interesse for type nordlys og transport:


Viktige egenskaper for å velge Nord-Norge og nordlyset:


Viktig på nordlysutflukten:


By/sosial/fest:


Relevante informasjonskilder:


Preferert bookingmåte:

Bestillingsmåte – pakke:

  • Reisebyråets nettsider (47%)
  • På nettsidene tilvisittromso (20%) Kontakter reisebyrået / turoperatør (23%)

Bestillingsmåte – aktiviteter:

  • www.visittromso.com (61%)
  • Aktivitetsleverandørens nettside (59%)
  • Personlig kontakt turistinfo (27%)


Betalingsvilje:

For 4 overnattinger i Tromsø. Pris per personkostnader / budsjett totalt sett inkluderer både reise, overnattinger og aktiviteter / utflukter.

% andel som er beredt til…

  • Å betale litt ekstra for helt unike opplevelser : 23%
  • Å betale litt ekstra for komfort under aktiviteter / utflukter: 14%

Potensiell (antall personer i 100.000):

Kortsiktig: Antall personner som er i målgruppe og sier: "Kommer ikke på noen årsaker for ikke å reise til Nord-Norge".