Digitalisering av reiselivet blir stadig mer aktuelt. I denne sesjonen får vi høre hvordan reiselivet kan benytte Big Data i kommersiell sammenheng. Arena Lønnsomme Vinteropplevelser gjennomfører et prosjekt sammen med Telenor på dette og vi får presentert noen foreløpige resultater.
SNOW17: BÆREKRAFT
SNOW17: WINTER TOURISM AND GUIDING
SNOW17: AURORA BOREALIS: TOURISM PERFORMANCES AND SYMBOLIC MEANINGS
SNOW17: HURTIGRUTEN: BARRIER AND DRIVER IN MASS TOURISM DEVELOPMENTS
HURTIGRUTEN SOM FASILITATOR OG FORMALISATOR
Denne presentasjonen vil vi si noe om hvordan arbeidet har foregått, vurdere Hurtigrutens rolle, og hvilke resultater arbeidet har gitt. Hva skjer med produksjonen når den skriptes og repeteres, hva skjer med tradisjonskunnskapen når den blir til turistfortellinger, og hva med autentisiteten og den dagsaktuelle etterretteligheten?
SNOW17: FINNMARKSLØPET AND THE IDITAROD OF ALASKA EVENT TOURISM
FINNMARKSLØPET AND THE IDITAROD OF ALASKA EVENT TOURISM
Hvorfor har folk blitt så interesserte i hundekjøring og sledehundløp, og hva betyr den økte oppmerksomheten for steder som Finnmark og Alaska?Denne sesjonen presenterer noen svar på disse, og flere spennende spørsmål knyttet til hundekjøring i Nord. Vi har forsket på den oppmerksomheten som Finnmarksløpet og Iditarod skaper.
SNOW17: WINTER TOURISM ACTIVITIES
SNOW17: MATOPPLEVELSER SOM EN DEL AV UTVIKLINGEN
SNOW17: SESONGUTVIDELSE
Sesongutvidelse er et viktig område som vi har sterkt fokus på i Arena Lønnsomme Vinteropplevelser. I denne sesjonen får vi høre om nasjonal plan for utvikling av flyruter og trafikk til Norge, hvordan Icehotel Kiruna har utviklet seg fra et vinter- til et helårsprodukt, og hvordan reiseliv og transportselskaper kan jobbe sammen for å utvikle samarbeid og trafikk over landegrensene. Vi får også høre om Nasjonalt kvalitetssystem for reiselivsbedrifter og de nye felles retningslinjene for hvalsafaribedrifter